کمیسیون فنی فرعی شهرستان کالاهایی را که توسط پیمانکاران جهت اجرای پروژهها ارایه می گردد و یا برخی کالاها که توسط شهرستان خریداری می گردد را در صورتی که از سازندگان درج شده در این لیست باشد، می تواند بررسی و تایید نماید. سازندگانی که در این لیست قرار ندارند و متقاضی تایید کالای خود هستند مطابق راهنمای درج شده در سایت شرکت اقدام نمایند. کمیسیون فنی فرعی شهرستان برای هر کالا بایستی کنترلهای درج شده در این لیست و سایر کنترل های مورد نیاز را انجام دهد تا از مرغوبیت و استاندارد بودن کالا اطمینان یابد. همچنین در صورت تشخیص میتواند آزمایشهای لازم را با هماهنگی دفتر کنترل کیفی کالا و تجهیزات انجام دهد.
آبکاری گالوانیزه مورد اشاره در این لیست از نوع گرم بوده و برای انواع پایه، یراق … به میزان حداقل ۸۵ میکرون می باشد . وجود گالوانیزه کمتر از این میزان مورد تایید نمی باشد . گالوانیزه بایستی پس از انجام سوراخ کاری و جوشکاری انجام شود و استفاده از هر گونه رنگ زینکات خصوصا در نقاط جوشکاری شده مورد تایید نمی باشد. تسمه ، نبشی ، ورق . مورد استفاده بایستی نو و فاقد زنگ زدگی ،باشد در غیر اینصورت سطح منطقه گالوانیزه شده دارای خلل و فرج و ناصاف خواهد بود. منحصرا برای پیچ و مهره ضخامت گالوانیزه به میزان ۵۶ میکرون می باشد. علاوه بر ضخامت میزان چسبندگی پوشش گالوانیزه بر روی سطح مورد نظر نیز بسیار مهم بوده و بایستی مورد توجه قرار گیرد و از طریق آزمون خراش و خمش مورد سنجش قرار گیرد .
در خصوص کالاهایی که دارای جوشکاری هستند ، نقاطی جوشکاری شده بایستی دارای استحکام کافی باشند به گونه ای که در زمان احداث یا بهره برداری ایجاد مشکل ننمایند .

کلیه قطعات کششی در صورتی که اطمینان کافی از استحکام آن وجود نداشته باشد ، بایستی مورد تست کشش قرار گیرد . تاکید بر درج نام سازنده مارک یا برند بر روی کالا از آن جهت می باشد که تولید کننده زمانی که نام خود را درج می کند مارک قابل پاک کردن نباشد ) ، مجبور به ارتقاء کیفیت کالای خود بوده و در صورتی که در زمان احداث یا بهره برداری کالای فوق مشکل دار شود ضمن آنکه مسئولیت با تولید کننده است ، امکان شناسایی تولید کننده و حذف نام آن از لیست مورد تایید میسر می شود . در مجموع عدم نصب مارک بر روی کالا نشان از کیفیت پایین محصول داشته و در صورت وجود محصولات مشابه با درج مارک اولویت با کالای دارای مارک است. در صورت اطمینان کمیسیون فنی فرعی شهرستان مبنی بر عدم وجود کالای دارای مارک در بازار برخی کالای جزئی مانند گوشواره مهار ، واشر چهار گوش ، واشر فنری .. می تواند بدون مارک تایید شود. ضمنا مارک برخی شرکت ها که بر روی کالا درج می گردد در انتهای این لیست درج شده است. ضمنا مارک بایستی با ابعاد بزرگ بوده و توسط تولید کننده در نقطه ای حک شود که در صورت نصب بر روی شبکه از پایین توسط ناظر پروژه قابل رویت باشد.
 تذکر پیمانکاران محترم پس از تایید نمونه کالا مجاز به خرید کل کالای پروژه خود هستند و چنانچه قبل از تایید نمونه توسط کمیسیون فنی نسبت به خرید کلی اقدام نمایند تخلف محسوب شده و مسئولیت ضرر و زیان وارده به عهده پیمانکار خواهد بود .

شما میتوانید وندور لیست شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای هر فصل را از وبسایت باتیس کالا دانلود نمایید.

دانلود وندور لیست فصل بهار ۱۴۰۳

دانلود وندور لیست فصل زمستان ۱۴۰۲

دانلود وندور لیست فصل پاییز ۱۴۰۲

دانلود وندور لیست فصل تابستان ۱۴۰۲

دانلود وندور لیست فصل بهار ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید